Publicerad 7 februari, 2019 - Blogg

Ny hemsida och logotyp för Avenyn

Sveriges mest kända gata – Avenyn – tar ytterligare ett steg mot sin vision genom att lansera en ny grafisk profil med ny logotype och nydesignad hemsida.

– Det handlar om att följa med de förändringar som sker på gatan och stärka identiteten ytterligare, säger Avenyföreningens VD Jessika Wassberg.

Under de senaste åren har det hänt mycket på Avenyn. Fastigheter har utvecklats och renoverats. Nya butikskoncept, restauranger och kontor har dykt upp på gatan. Nedre delen av Götaplatsen byggdes om som ett första steg i upprustningen av paradgatan. Besökarna börjar hitta tillbaka och en ökning av incheckningar och engagemang på sociala medier märks.

För att följa utvecklingen och Avenyns vision framåt lanseras nu en ny grafisk profil med ny logotype och nydesignad hemsida.

Den göteborgsbaserade byrån Milk har tagit fram den nya identiteten. Läs om uppdraget och se resultatet på Milks hemsida.

Avenyns vision
”Avenyn ska bli en utåtriktad, levande och kontinental paradgata med internationell attraktionskraft och en puls för hela regionen.
Det unika området ska sticka ut och forma en egen identitet som stärker Göteborg som destination bland europeiska städer.”