Utbildning: Marknadsföring/försäljning

Nudging – Påverka målgruppen med beteendevetenskapliga verktyg

Nudging är en gren inom beteendeekonomi som handlar om hur vi kan påverka människors beteende genom att arrangera en valsituation.

Innehåll:
Nudging handlar om att designa valsituationer så det blir lätt att göra rätt. Under en interaktiv halvdagsutbildning som varvas med föreläsning och praktiska övningar hjälper Beteendelabbet oss att bättre förstå vår irrationella hjärna och hur vi kan knuffa våra kunder till att fatta beslut som ger trippla vinster; vinst för kunden, affären och planeten.

Många konsumenter vill bete sig mer hållbart men trots detta finns det ofta ett gap mellan vilja och handling. Människan är inte alltid rationell utan trillar lätt in i att göra irrationella val, vi kan då behöva en knuff i rätt riktning.

Under utbildningen får du lära dig:

  • Vikten av att fokusera på beteenden och hållbarhet
  • Psykologin om hur vi fattar beslut
  • Framgångsrika case från verkligheten
  • Kartlägga beteendemönster kopplat till butiksmiljö
  • Konkreta verktyg för att arbeta med nudging i praktiken

 

Föreläsare:
Beteendelabbet

Datum:                                   Torsdag 8 november 2018
Tid:                                           08.00-12.00, frukost serveras från 07.30
Plats:                                       Göteborg City Konferens, Östra Larmgatan 16
Pris:                                         Kostnadsfritt för medlemmar i Avenyföreningen och Innerstaden Göteborg. No-showavgift på 250 kr om inte avanmälan görs
Anmälan senast:                5 november. Max 2 per medlemsföretag.

Anmäl dig här!

Vid frågor, kontakta:
Jessika Wassberg, Avenyföreningen, 0733- 50 52 20, jessika@avenyn.se
Erika Kern, Innerstaden Göteborg, 0709-63 23 72, erika.kern@innerstadengbg.se