Publicerad 30 september, 2019

AVENYFÖRENINGEN FÖRSTÄRKER FÖR ATT UTVECKLA OMRÅDET YTTERLIGARE!

Bildtext: Linda Jonsson, Adam Krantz, Carina Hallgren

Sveriges mest kända gata, Avenyn, utökar sina möjligheter till samverkan, utveckling och engagemang. Avenyföreningen har anställt Carina Hallgren och Adam Krantz vilka ska arbeta med medlemsutveckling och marknadsföring av Avenyområdet. Under sommaren blev det också klart att Linda Jonsson fortsätter i föreningen som ansvarig för julbelysning och evenemang. 

 

– Avenyn, som är ett av Göteborgs starkaste varumärken, har en unik plats i göteborgarnas hjärta och vi har ett ansvarsfullt uppdrag. Därför är jag extra glad att hälsa Carina, Adam och Linda välkomna till oss, säger Jessika Wassberg, VD Avenyföreningen. Vi ska nu fortsätta utveckla området tillsammans med verksamheterna och Göteborgs Stad genom samverkan.

 

Carina Hallgren har anställts som medlemsansvarig och kommer även arbeta med shoppingutvecklingen i området. Carina kommer från en butikschefstjänst på Holmens Herr Avenyn och har därmed ett stort kontaktnät och stor kunskap om området.

Adam Krantz har anställts som marknadsförare med ansvaret för Avenyområdets marknadsföringskanaler. Adam delar arbetet på Avenyföreningen med sin plats som målvakt i RIK. Han flyttade hem till Göteborg i somras efter 4 år i Stockholm och Guif där han även ansvarade för klubbens marknadsföring och grafiska material.

Linda Jonsson fortsätter i en tillsvidareanställning och kommer ansvara för utvecklingen av julbelysning och evenemang i området. Linda drev förut sin egen träningsstudio på Södra Vägen och är grundare av mammaträningskonceptet ”Strong Mum”.

Tillsammans kommer Avenyförenigen med dessa tillskott verka för att utveckla området kring Avenyn ytterligare och med nya kreativa idéer göra det till en ännu mer attraktiv plats för såväl göteborgare, besökare och företagare.

 

Avenyns vision

”Avenyn ska bli en utåtriktad, levande och kontinental paradgata med internationell attraktionskraft och en puls för hela regionen.
Det unika området ska sticka ut och forma en egen identitet som stärker Göteborg som destination bland europeiska städer.”

För mer information

Vid frågor, kontakta:
Jessika Wassberg, vd och centrumledare Avenyföreningen, 0733-505 220
Adam Krantz, pressansvarig Avenyföreningen, 0708-708 670