Publicerad 1 februari, 2019

Avenyn får ny grafisk profil

Sveriges mest kända gata – Avenyn – tar ytterligare ett steg mot sin vision genom att lansera en ny grafisk profil och en ny logotype.
– Det handlar om att följa med de förändringar som sker på gatan och stärka identiteten ytterligare, säger Avenyföreningens VD Jessika Wassberg.

Under de senaste åren har Avenyn genomgått flera positiva förändringar. Fastigheter har utvecklats och renoverats. Nya butikskoncept, restauranger och kontor har dykt upp på gatan. Nedre delen av Götaplatsen byggdes om som ett första steg i upprustningen av paradgatan. Besökarna börjar hitta tillbaka och en ökning av incheckningar och engagamang på sociala medier märks.

För att följa utvecklingen och Avenyns vision framåt lanseras nu en ny grafisk profil och ny logotyp. Under en vecka fylls Avenyns skyltskåp med den nya logotypen. Fler förändringar väntas inom de närmaste dagarna, exempelvis lanseringen av en nydesignad hemsida.

 Avenyn är Sveriges mest kända gata. Med den nya grafiska profilen hoppas vi stärka Avenyns identitet ytterligare och med det även Göteborg som destination, avslutar Jessika Wassberg.

Avenyns vision

”Avenyn ska bli en utåtriktad, levande och kontinental paradgata med internationell attraktionskraft och en puls för hela regionen.

Det unika området ska sticka ut och forma en egen identitet som stärker Göteborg som destination bland europeiska städer.”

För mer information

För pressbilder, klicka här
För mer info se: avenyn.se

Vid frågor, kontakta:
Jessika Wassberg, vd och centrumledare Avenyföreningen, 0733-505 220
Sofia Dahlström, kommunikatör Avenyföreningen, 0736-535353